![]() |
Buggy fra macca.... |
Besvar
|
| Forfatter | |
CLar
Nybegynder
Medlem siden: 15.Juli.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Buggy fra macca....Sendt: 15.Juli.2008 kl. 21:47 |
|
Jeg har budt på og 'vundet' en buggy fra www.macca.dk (http://www.macca.dk/Auction.aspx?aid=828611#)
Ved ikke hvad mærke det er - blot at den er lavet i Kina og er 110cc.
Bagefter har jeg 'googlet' firmaet (macca) og opdaget, at der både er ris og ros at finde om dem....
Er der nogen herinde, der kender lige den buggy, jeg nu er ejer af og kan fortælle mig hvad jeg evt skal være opmærksom på.....
-----------
I øvrigt: Fantastisk ATV-forum med masser af nyttig info
|
|
![]() |
|
![]() |
|
CLar
Nybegynder
Medlem siden: 15.Juli.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16.Juli.2008 kl. 23:48 |
|
Ingen der kender noget til Macca's buggy'er...?
.... eller kender nogen, der kender nogen, der kender til dem...?
|
|
![]() |
|
kriss3110
Junior medlem
Medlem siden: 10.Maj.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 15 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16.September.2008 kl. 19:48 |
|
den kan ikkke holde, har selv haft sådan en.
husk at spænde hjulne når du har kørt, ellers falder de af.
held og lykke med den, så længe den .........
|
|
![]() |
|
Jeppe C
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Yngling medlem
Medlem siden: 20.Januar.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 734 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 16.September.2008 kl. 19:53 |
|
hvad gav du for den?? jeg har selv købt en atv hos macca OG DET VAR DET VÆRSTE l*rt I VERDEN!!! (undskyld caps lock, abildgaard!)
|
|
![]() |
|
hasse123
Junior medlem
Medlem siden: 26.April.2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 14 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 09.Februar.2009 kl. 16:22 |
|
det er en kinamaskine, som nok ikke vil holde ret længe.... - Men hvis du drosler den ned til de 30-40km/t burde der være lidt længe imellem værksteds-besøgene.... |
|
|
MVH. Johannes
Yamaha Raptor 250 '08 !!! `:D |
|
![]() |
|
abildgaard
Yngling medlem
Medlem siden: 05.Maj.2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 596 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 09.Februar.2009 kl. 17:08 |
|
De kører helt fint, lad vær med at tale om noget i ikke ved noget om. Det kun mongolers maskiner der falder fra hinanden. Saml det hele ordentligt med locktite, så er der ikke noget at tude over!
Men den du har købt er afsindig lille, maks 12 år så er den blevet for bette, jeg er 186 og kan ikke en gang klemme mig ned i den :) Men det sgu en rap bette sa**n
|
|
|
Jeppe Abildgaard 9900 Frederikshavn, Nordjylland//
Kazuma Adult Falcon 250 ccm |
|
![]() |
|
Jeppe C
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Yngling medlem
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 11.Februar.2009 kl. 18:42 |
|
Selvfølgelig, hvis man ikke vedligeholder det, men en crosser skal sgu ikke vaskes hver dag, alle skruer skal ikke spændes hver dag og nyt olie skal ikke påføres hver dag pga, utæthed! det skal ikke være så man bliver bange når man skal ud at køre på den, fordi hjulene har en tendens til at falde af! nu var det godt nok en atv jeg købte, men mon ikke det er omkring samme kvalitet?
Redigeret af Jeppe C - 11.Februar.2009 kl. 18:44 |
|
![]() |
|
abildgaard
Yngling medlem
Medlem siden: 05.Maj.2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 596 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 11.Februar.2009 kl. 23:08 |
|
Der stor forskel på¨kvalitet. Jeg tænker bare det manden og ikke maskinen der noget galt med så, hvis dækkene bliver ved med at falde af. Locktite, låsemøtrikker, og ordentlige bolte, det kan dælme ikke være svært. Men det var en 12 årig her ude der købte den, og den var altså for bette
|
|
|
Jeppe Abildgaard 9900 Frederikshavn, Nordjylland//
Kazuma Adult Falcon 250 ccm |
|
![]() |
|
Jeppe C
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Yngling medlem
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12.Februar.2009 kl. 16:52 |
|
nu er møtrikker jo ikke alt, alt havde sådan set en tendens til at knække på den! men tror også den buggy er for 12-og nedefter!
|
|
![]() |
|
stp
Nybegynder
Medlem siden: 26.Juni.2010 Status: Offline Beskeder: 6 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26.Juni.2010 kl. 13:55 |
|
Halløj
Ved godt det er en gammel tråd, vil bare lige dele min erfaring hvis andre skulle falde over den her.
Jeg var også en "heldig" ejer af en Macca ATV.
INTET holder på den, låsemøtrikker og locktite er slet ikke nok.
Alt falder fra hinanden, stik smelter, ledninger brænder over, tændingslås er så ringe kvalitet at den også falder fra hinanden. Dækkene er 5 kantede så man hopper rundt.
Eneste positive man kan sige er at plastiken er så blød at den ikke knækker når man vælter rundt fordi hjulene knækker af.
Jeg har sågar tabt motoren på min, steller er svejst så dårligt og upræcist at man skulle tro det var en blind 4 årig kineser med kun en arm der sad og svejsede det udenfor på en mark i regnvejr.
Jeg "var nød til" at købe min lige inden de gik konkurs da jeg havde penge tilgode som jeg ellers aldrig ville få noget ud af.
Til alle der bliver tilbudt sådan en billigt, lad være. Det vil aldrig være billigt nok.
Til info så er mybuy.dk = macca.dk under nyt navn. Samme l*rt, og samme svindler til ejer.
Har i haft konto hos macca er den stadig åben på mybuy, jeg fik først min fjernet da vi nåede ud i en anmeldelse for brud på persondataloven.
|
|
![]() |
|
BR sport
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
ATV Klub Danmark (AKD) medlem
ATV forhandler Medlem siden: 15.April.2009 Land: Midtfyn, DK Status: Offline Beskeder: 477 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 10.Juli.2010 kl. 19:55 |
|
Jeg er flere gange blevet spurgt hvad en "buggi" eller en ATV til 2 personer skal koste.
Når jeg så nævner min Polaris RZRs til over 100.000 dkk ja så bliver jeg mødt med: "det er lige over mit budget"
|
|
|
https://www.brsport.dk
Sort 2010 Sportsman 850 XP EPS Rød 2009 Sportsman 850 XP EPS Grøn 2008 Sportsman 800 HO EFI 2009 RZRs 800 2x Predator 90 Predator 50 < |
|
![]() |
|
stp
Nybegynder
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 10.Juli.2010 kl. 20:37 |
|
BR sport> Ja så er det også noget der virker. Denne abildgaard som så utrolig arrogant fortæller os at vi intet ved er åbenbart meget klogere end alle andre. Til abildgaard, mongol eller ej...så vil jeg nok sige at jeg ved lidt om sagerne efter 35 år med "motor og mekanik", og en uddannelse indenfor området. God dag alle, og kør fornuftigt. |
|
![]() |
|
Thomas Agatz
Medlem siden: 19.August.2007 Status: Offline Beskeder: 370 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 10.Juli.2010 kl. 23:11 |
|
|
|
|
Tykke mænd kan også have tynd mave.
|
|
![]() |
|
a35pickup
Nybegynder
Medlem siden: 26.August.2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 1 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26.August.2010 kl. 12:41 |
|
Vi har også en Macca børne kart med 108 ccm motor. Vi har problemer med at gnist frem.
Er der nogen som har et elektrisk diagram på denne Honda-kopi motor? Eller er der nogen som har erfaring med hvorfor der ikke kommer strøm frem til startmortoren. Der sidder en lille sort boks. Kan den være i stykker og kan den købes som reservedel?
|
|
|
I'm crazy - it keeps me from going insane...
|
|
![]() |
|
jobbe
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Kasser Medlem siden: 10.Januar.2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1524 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26.August.2010 kl. 14:50 |
|
De hedder en cdi boks og det er højst sandsyligt det er den der er stået af..... Kig er her http://skagen-pocketbike.dk/product.asp?product=274ellers så ring til dem de plejer at være meget hjælpsomme....
|
|
![]() |
|
stp
Nybegynder
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26.August.2010 kl. 22:33 |
|
a35pickup>
Forstår jeg dig ret at der hverken er tænding eller start strøm på? Det er så 2 forskellige problemer. Desværre er det ikke unormalt at ledninger og stik brænder af. Check alle stik, træk dem fra hinanden, hvis du kan, og se om det ser ud som det skal. Jeg har selv lavet det en del gange på mine egne. Jeg har så bare skiftet ledningerne enkeltvis efterhånden som de futtede af. Den lille sorte boks du snakker om, hvis der sidder 2 skrueterminaler på er det starterrelæet. Det kan kortsluttes kortvarigt for at se om det virker eller ej. Ved kortslutning burde starteren give lyd fra sig. En anden ting er tændingslåsen, check om bundstykket sidder fast og at alle ledningerne sidder på. Det er generelt et ret skidt ledningsnet der sidder på dem. Og som jobbe siger, skagen-pocketbike har en hel del til de små maskiner. Held og lykke med det. |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |