ATV Forum Websted
Forum Start Forum Start > Quad, landbrugs- og utility ATV > ATV / Quad butikker > Forhandlere af kina maskiner til mark og terræn
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: Buggy fra macca....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buggy fra macca....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CLar Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Medlem siden: 15.Juli.2008
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CLar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Buggy fra macca....
    Sendt: 15.Juli.2008 kl. 21:47
Jeg har budt på og 'vundet' en buggy fra www.macca.dk (http://www.macca.dk/Auction.aspx?aid=828611#) Big%20smile

Ved ikke hvad mærke det er - blot at den er lavet i Kina og er 110cc.

Bagefter har jeg 'googlet' firmaet (macca) og opdaget, at der både er ris og ros at finde om dem.... Embarrassed

Er der nogen herinde, der kender lige den buggy, jeg nu er ejer af og kan fortælle mig hvad jeg evt skal være opmærksom på..... Confused

-----------

I øvrigt: Fantastisk ATV-forum med masser af nyttig info Clap
Til top

Til top
CLar Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Medlem siden: 15.Juli.2008
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CLar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.Juli.2008 kl. 23:48
Ingen der kender noget til Macca's buggy'er...? Ermm

.... eller kender nogen, der kender nogen, der kender til dem...? Wink
Til top
kriss3110 Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 10.Maj.2008
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kriss3110 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.September.2008 kl. 19:48
den kan ikkke holde, har selv haft sådan en.
husk at spænde hjulne når du har kørt, ellers falder de af.
held og lykke med den, så længe den .........
Til top
Jeppe C Se Drop Down
Yngling medlem
Yngling medlem

Medlem siden: 20.Januar.2008
Beskeder: 734
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.September.2008 kl. 19:53
hvad gav du for den?? jeg har selv købt en atv hos macca OG DET VAR DET VÆRSTE l*rt I VERDEN!!! (undskyld caps lock, abildgaard!)
www.miabuus.dk
Flot kunst

Honda TRX 500FE Foreman.

Billeder af min atv!
Til top
hasse123 Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 26.April.2007
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Februar.2009 kl. 16:22

det er en kinamaskine, som nok ikke vil holde ret længe.... - Men hvis du drosler den ned til de 30-40km/t burde der være lidt længe imellem værksteds-besøgene....

MVH. Johannes

Yamaha Raptor 250 '08 !!! `:D
Til top
abildgaard Se Drop Down
Yngling medlem
Yngling medlem

Medlem siden: 05.Maj.2006
Beskeder: 596
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér abildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Februar.2009 kl. 17:08
 De kører helt fint, lad vær med at tale om noget i ikke ved noget om. Det kun mongolers maskiner der falder fra hinanden. Saml det hele ordentligt med locktite, så er der ikke noget at tude over!
 Men den du har købt er afsindig lille, maks 12 år så er den blevet for bette, jeg er 186 og kan ikke en gang klemme mig ned i den :) Men det sgu en rap bette sa**n
Jeppe Abildgaard 9900 Frederikshavn, Nordjylland//
Kazuma Adult Falcon 250 ccm
Til top
Jeppe C Se Drop Down
Yngling medlem
Yngling medlem

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.Februar.2009 kl. 18:42
Selvfølgelig, hvis man ikke vedligeholder det, men en crosser skal sgu ikke vaskes hver dag, alle skruer skal ikke spændes hver dag og nyt olie skal ikke påføres hver dag pga, utæthed! det skal ikke være så man bliver bange når man skal ud at køre på den, fordi hjulene har en tendens til at falde af! nu var det godt nok en atv jeg købte, men mon ikke det er omkring samme kvalitet?

Redigeret af Jeppe C - 11.Februar.2009 kl. 18:44
www.miabuus.dk
Flot kunst

Honda TRX 500FE Foreman.

Billeder af min atv!
Til top
abildgaard Se Drop Down
Yngling medlem
Yngling medlem

Medlem siden: 05.Maj.2006
Beskeder: 596
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér abildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.Februar.2009 kl. 23:08
 Der stor forskel på¨kvalitet. Jeg tænker bare det manden og ikke maskinen der noget galt med så, hvis dækkene bliver ved med at falde af. Locktite, låsemøtrikker, og ordentlige bolte, det kan dælme ikke være svært. Men det var en 12 årig her ude der købte den, og den var altså for bette
Jeppe Abildgaard 9900 Frederikshavn, Nordjylland//
Kazuma Adult Falcon 250 ccm
Til top
Jeppe C Se Drop Down
Yngling medlem
Yngling medlem

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.Februar.2009 kl. 16:52
nu er møtrikker jo ikke alt, alt havde sådan set en tendens til at knække på den! men tror også den buggy er for 12-og nedefter!
www.miabuus.dk
Flot kunst

Honda TRX 500FE Foreman.

Billeder af min atv!
Til top
stp Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Medlem siden: 26.Juni.2010
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.Juni.2010 kl. 13:55
Halløj

Ved godt det er en gammel tråd, vil bare lige dele min erfaring hvis andre skulle falde over den her.
Jeg var også en "heldig" ejer af en Macca ATV.
INTET holder på den, låsemøtrikker og locktite er slet ikke nok.
Alt falder fra hinanden, stik smelter, ledninger brænder over, tændingslås er så ringe kvalitet at den også falder fra hinanden. Dækkene er 5 kantede så man hopper rundt.
Eneste positive man kan sige er at plastiken er så blød at den ikke knækker når man vælter rundt fordi hjulene knækker af.
Jeg har sågar tabt motoren på min, steller er svejst så dårligt og upræcist at man skulle tro det var en blind 4 årig kineser med kun en arm der sad og svejsede det udenfor på en mark i regnvejr.
Jeg "var nød til" at købe min lige inden de gik konkurs da jeg havde penge tilgode som jeg ellers aldrig ville få noget ud af.

Til alle der bliver tilbudt sådan en billigt, lad være. Det vil aldrig være billigt nok.
Til info så er mybuy.dk = macca.dk under nyt navn. Samme l*rt, og samme svindler til ejer.
Har i haft konto hos macca er den stadig åben på mybuy, jeg fik først min fjernet da vi nåede ud i en anmeldelse for brud på persondataloven.
Til top
BR sport Se Drop Down
ATV Klub Danmark (AKD) medlem
ATV forhandler

Medlem siden: 15.April.2009
Land: Midtfyn, DK
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BR sport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.Juli.2010 kl. 19:55
Jeg er flere gange blevet spurgt hvad en "buggi" eller en ATV til 2 personer skal koste.
Når jeg så nævner min Polaris RZRs til over 100.000 dkk ja så bliver jeg mødt med: "det er lige over mit budget"

https://www.brsport.dk
Sort 2010 Sportsman 850 XP EPS
Rød 2009 Sportsman 850 XP EPS
Grøn 2008 Sportsman 800 HO EFI
2009 RZRs 800
2x Predator 90
Predator 50
<
Til top
stp Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.Juli.2010 kl. 20:37

BR sport> Ja så er det også noget der virker. Denne abildgaard som så utrolig arrogant fortæller os at vi intet ved er åbenbart meget klogere end alle andre.
Det ser man tydeligt med bemærkningen om at locktite forhindre at dækkene falder af.
Min mangeårige erfaring siger mig at luft er nok til at de bliver på fælgen.
Køber man en som din til +100k holder den naturligvis bedre end dem man finder på nettet til 5000,-

Til abildgaard, mongol eller ej...så vil jeg nok sige at jeg ved lidt om sagerne efter 35 år med "motor og mekanik", og en uddannelse indenfor området.
Du burde måske omformulere dig en smule fremover for ikke at virke endnu mere uvidende og arrogant.
Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om du bare er sådan, eller om jeg bare kom ind et uheldigt sted.
EN ting vil jeg dog give dig ret i. Man skal altid huske at spænde det hele efter, uanset om det er en kina til 5k eller kvalitet til 100k.

God dag alle, og kør fornuftigt.

Til top
Thomas Agatz Se Drop Down

Medlem siden: 19.August.2007
Beskeder: 370
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Agatz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.Juli.2010 kl. 23:11
Tykke mænd kan også have tynd mave.
Til top
a35pickup Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Medlem siden: 26.August.2010
Land: Danmark
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér a35pickup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.August.2010 kl. 12:41
Vi har også en Macca børne kart med 108 ccm motor. Vi har problemer med at gnist frem.
Er der nogen som har et elektrisk diagram på denne Honda-kopi motor? Eller er der nogen som har erfaring med hvorfor der ikke kommer strøm frem til startmortoren. Der sidder en lille sort boks. Kan den være i stykker og kan den købes som reservedel?

I'm crazy - it keeps me from going insane...
Til top
jobbe Se Drop Down
Kasser

Medlem siden: 10.Januar.2007
Beskeder: 1524
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jobbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.August.2010 kl. 14:50
De hedder en cdi boks og det er højst sandsyligt det er den der er stået af..... Kig er her http://skagen-pocketbike.dk/product.asp?product=274ellers så ring til dem de plejer at være meget hjælpsomme....
Grizzly 700 FI
Polaris RZR S 800
Jesper Hansen...Team Sydfyn

http://atv4x4.dk

Til top
stp Se Drop Down
Nybegynder
Nybegynder

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.August.2010 kl. 22:33
a35pickup>
Forstår jeg dig ret at der hverken er tænding eller start strøm på? Det er så 2 forskellige problemer.
Desværre er det ikke unormalt at ledninger og stik brænder af. Check alle stik, træk dem fra hinanden, hvis du kan, og se om det ser ud som det skal. Jeg har selv lavet det en del gange på mine egne. Jeg har så bare skiftet ledningerne enkeltvis efterhånden som de futtede af.
Den lille sorte boks du snakker om, hvis der sidder 2 skrueterminaler på er det starterrelæet. Det kan kortsluttes kortvarigt for at se om det virker eller ej. Ved kortslutning burde starteren give lyd fra sig. En anden ting er tændingslåsen, check om bundstykket sidder fast og at alle ledningerne sidder på.
Det er generelt et ret skidt ledningsnet der sidder på dem.
Og som jobbe siger, skagen-pocketbike har en hel del til de små maskiner.
Held og lykke med det.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down