![]() |
ATV 4x4 anvendelighed |
Besvar
|
| Forfatter | |
SVP03
Nybegynder
Medlem siden: 04.Februar.2010 Status: Offline Beskeder: 4 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: ATV 4x4 anvendelighedSendt: 04.Februar.2010 kl. 20:16 |
|
Hej.
Jeg er helt ny på det her område.
Ud over at bruge den til alt det sjove, har jeg lige et par praktiske spørgsmål.
Hvor stor er anvendeligeden på følgende.
Monteret med sneplov WARN. Skal bruges til at rydde 1500 kvm P-plads, har en sneslynge i forvejen til de store snefald, jeg taler om op til 10 cm, er klar over at der er stor forskel på frostsne og tøsne. Men virker det overhovedet ?
Om sommeren skal jeg have trukket min bådtrailer op ad en betonrampe (lille slæbested) til båden.
Jeg kan på den måde slippe for at køre 5 km hver gang den skal i vandet, man kan ikke komme rundt med bilen det der ligger tæt på.
Trailer vejer 1000 kg totalt med båd på, rampen er ca 12%. Samlet giver det 1400 kg for trailer, ATV og fører på max 12% stigning incl. igangsætning.
Er dette muligt ?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Henrik
ATV Klub Danmark (AKD) medlem
Medlem siden: 14.Januar.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 107 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:07 |
|
JA DA ! Alt (næsten) er muligt med en ATV !
Meeen, du skal selvfølgelig have en maskine af en vis kaliber, men hvis du siger du har 4WD til rådighed, er de mindste kineser maskiner jo allerede sorteret fra.
Hvilken maskine har du?
Jeg vil tro at på den omtalte rampe med betonbund får du ikke de store problemer. Hvis du kan slæbe båd + trailer op med en personbil med 2WD på en lignende rampe, så kan du også gøre det med en 4WD ATV.
Du skal dog nok være opmærksom på hvor meget vægt du overfører fra traileren til ATV'en, for der kan de fleste biler nok holde til mere end ATV'en er bygget til, nemlig max 100-200 kg.
|
|
|
Mvh. Henrik
2008 Polaris Sportsman 800, 3500 lb Warn Boogievogn, sprøjte, spreder. |
|
![]() |
|
SVP03
Nybegynder
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:12 |
|
Det er en -honda trx 420fa,
Der står 385 kg,
Heavy-duty trailer hitch with 385.6kg towing capacity. |
|
![]() |
|
SVP03
Nybegynder
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:14 |
|
Man kan også købe ATV trailere med 900 kg totalvægt.
|
|
![]() |
|
Henrik
Medlem siden: 14.Januar.2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 107 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:23 |
|
Ok, jamen så meget overfører din bådtrailer nok ikke, så det er bare at komme i gang !
Men med det aktuelle vejr går der vel også lige et par uger inden du kan komme i vandet.....
|
|
|
Mvh. Henrik
2008 Polaris Sportsman 800, 3500 lb Warn Boogievogn, sprøjte, spreder. |
|
![]() |
|
SVP03
Nybegynder
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:34 |
|
Jae, i påsken måske, alt efter vejret.
Får leveret den primo næste uge med plov,
så kan vi ikke lige få lidt mere sne
|
|
![]() |
|
Jan34
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 27.September.2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1169 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 04.Februar.2010 kl. 22:38 |
|
Jeg har selv en båd på trailer som jeg flytter rund med min ATV. Det går som en leg, ingen problemer. Har også flytten min buggytrailer med ca 1600 kg på det gik også fint, var da glad for 4WD
|
|
|
Jan Larsen
Egtved (AKD34) Voksene mænd må også lege Honda Rincon TRX 680/FGA Gorilla 3,0 Line Dynex-75 JL Rear Bumper. Skid Plate. Kone med Honda Rincon 680FA. |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |